Op naar India - Reisverslag uit Delhi, India van Kees Veer - WaarBenJij.nu Op naar India - Reisverslag uit Delhi, India van Kees Veer - WaarBenJij.nu

Op naar India

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

17 Februari 2010 | India, Delhi

Hallo allemaal,

vanachter mijn kantoorbureau gezeten kijk ik naar buiten naar de sneeuw maar ben ik in mijn hoofd al in India. Dinsdag vliegen Cecilie en ik voor onze welverdiende 'afstudeervakantie' op Delhi om vervolgens na een maand reizen vanuit Mumbai weer huiswaarts te vliegen. Het beloofd een gaaf avontuur te worden met vieze drukke steden, rijk en arm, wonderlijke architectuur, ouwe meuk van allerlei religies en veel natuur! We reizen van New Delhi de 'gouden driehoek' rond alvorens naar de heilige stad van de Hindoes, Boedhisten en Jainisten te reizen, Varanasi aan de Ganges. Daarvandaan diep het binnenland van India in voor een safari, op jacht naar de tijger in het Bandharvgarh National Park. De laatste bezienswaardigheden worden onderweg naar Mumbai meegepikt. Dit alles wordt met treinen aan elkaar gevlochten. Ik hoop ergens onderweg mooie korte verhalen op mijn site te kunnen gooien met wat illustratieve fotos.
Nu nog even twee dagen werken, de rugzakken inpakken met antimug, malariapillen en verschillende soorten kleren. Hopelijk kunnen de handschoenen, oorwarmers en het dubbele dekbed na dit weekend de kast in en hebben we een vroeg voorjaar.

Tot sprekens,

Kees

• 17 Februari 2010 - 14:45

Toon:

wat is een afstudeervakantie? Was studeren niet vakantie genoeg?

• 17 Februari 2010 - 18:23

Papaul:

Tjezus sahib ...volgens mij ben jij al voor je afstuderen naar de Aboriginals geweest, nog voor je afgestudeerd was ! Veel plezier bij die Hindoes, en pas op voor koeien oop straat !

• 17 Februari 2010 - 19:55

Thea:

gave plannen! veel plezier en als het beweegt: niet eten!

• 24 Februari 2010 - 11:36

Ties:

Als het beweegt, eerst doodmaken, pepertje erin, twee keer aan de staart boven het hoofd rondslingeren, keertje laten boeren, wokken en dan opeten. Kan best. Wordt alleen nooit zo lekker als de zuurkoolschotel. Memories......