zoute rijst en dansende gasten - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Kees Veer - WaarBenJij.nu zoute rijst en dansende gasten - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Kees Veer - WaarBenJij.nu

zoute rijst en dansende gasten

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

27 Mei 2008 | Oekraïne, Kiev

Hallo allemaal,

even illegaal binnen de baas zijn tijd een berichtje aan mijn kleine doch trouwe schare fans. Er is sinds het vorige bericht niet gek veel gedaan. Het weekend was erg relax en welkom na ziekte (bedankt dokter Paul voor alle goeie tips. Al is het bestellen van rijst met 3 delen suiker en 1 deel zout bij de hersenloze en goudentand dragen en schreeuwend kokkin niet een gegarandeerd succes waardoor we het omgekeerde kregen, een natte plak zoute rijst met een beetje suiker, nou als dat niet helpt constiperen weet ik het ook niet meer). Toch helpt vooral het drinken van schoon water en zonder schuldgevoel wegwimpelen van de zoveelste prak rauwe kool met knoflook. Ik ben helemaal beter, al sinds vrijdag dus ben er snel bovenop gekomen. De anderen echter kampen nog steeds met ziekte dus we blijven wachten op meer informatie uit Nederland, waar we ook een zieke hebben met dezelfde symptomen (beterschap marlies). Als jullie trouwens willen lezen hoe het met een zieke (mariellebannink.waarbenjij.nu) en een gezonde (wieked.waarbenjij.nu) gaat, bezoek hun sites. Het zijn trouwere schrijvers dan ik, en beleven hetzelfde. Maar ik heb foto's ;-)!
Goed, vrijdag dus beter en zaterdag even grof gevierd in 'het mooie cafe' (uitleg: het enige cafe met een engelssprekende barjuf en lichtjes aan de muur) en daarna naar de disco gegaan waar we nooit mogen komen (en dus gaan, want zo werkt dat). Binnengekomen sterretjes in de ogen van wat we zagen. Een lekkere muffe zweetgeur omarmde ons en de plaatselijke bevolking stond driftig te dansen. De jongens nemen dansen hier heel serieus, en doen dat dan ook het liefst met zichzelf en alleen. De DJ vond ons leuk (ik zeg ons maar ik was op stap met 6 dronken meiden dus het kan voorkomen dat hij mij nieteens gezien heeft, ook al ben ik vrij goed zichtbaar met een blonde kop boven iedereen uit) en luisterde daarom graag naar de muziek aanvragen. Dus werd er gedanst op Britney Spears en de VengaBoys (want Nederlands). Een leuk avondje relaxen en de opvolgende zondag heel lekker met Cecilia gespendeerd.
Het weer is opvallend onstuimig en het is soms heel warm maar vaker heel koud met regen. Zondag was echter heerlijk, een koel briesje en zonnig waardoor Cecilia en ik eerst naar de markt geslenterd zijn en allerlei lekker fruit hebben gekocht en vervolgens heerlijk naar het strand zijn gegaan om een beetje te luieren en met elkaar te hangen. Heerlijk.
Maandag is het werk weer begonnen en worden er rapporten geschreven en de resultaten opgemaakt. Omdat een groot deel uit mijn computer moet verschijnen ben ik bang dat mijn velddagen helaas op zijn. Erg jammer, want ik geniet toch altijd het meest van rondrennen in de natuur waar er van alles om je heel gebeurt. Dus nu moet ik weer druk bezig met verspreidingskaarten, eindrapporten en meer van dat. Bedankt weer voor jullie aandacht en meer foto's volgen snel wanneer ik thuis ben (zaterdag alweer!). Ik wacht trouwens nog steeds in spanning af of de Italie plannen doorgaan. Bij meer informatie laat ik het weten. Tot laters,

Kees

  • 27 Mei 2008 - 11:22

    Japie:

    mooi kerel! ik zal je zondag of van de week weer es ff bellen! grun es ff onveilig maken! moet er echt es van komen! spreek je!

  • 27 Mei 2008 - 11:54

    Chris:

    Homebooooy! Mooi verhaal jongen, gave foto's uit. Die canyon ziet er erg nice uit! Ik heb trouwens een mooi nieuwtje: ik ben vanaf augustus twee maand studentassistent. Dat wil zeggen twee maand tekenen en inkten op de tekenkamer. Eerst zou het drie maand zijn, maar dan moest ik direct beginnen en dat is niet echt mogelijk. Tot volgende week jongen!

    Chris

  • 27 Mei 2008 - 11:57

    Chris:

    Homebooooy! Mooi verhaal jongen, gave foto's uit. Die canyon ziet er erg nice uit! Ik heb trouwens een mooi nieuwtje: ik ben vanaf augustus twee maand studentassistent. Dat wil zeggen twee maand tekenen en inkten op de tekenkamer. Eerst zou het drie maand zijn, maar dan moest ik direct beginnen en dat is niet echt mogelijk. Tot volgende week jongen!

    Chris

  • 27 Mei 2008 - 11:58

    Chris:

    Ik vond m'n verhaal zo mooi dat ik hem maar twee keer poste...

  • 27 Mei 2008 - 12:20

    Marlies:

    wauw kees,mooie fotos van het uitje dat ik net heb gemist (hoezo gefrustreerd?!)ik ben nu bijna beter, ben er ondertussen ook wel erg flauw van. Morgen krijg ik eindelijk de uitslag van het lab en kan ik jullie ook vertellen wat je hebt of hebt gehad!
    liefs (ook voor de rest natuurlijk) marlies

  • 27 Mei 2008 - 20:23

    Toon:

    Kees. goed nieuws. de nieuwe idiana jones is uit. hebben jullie dat dit weekend ook gevierd?

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Kiev

Kees

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 25417

Voorgaande reizen:

05 Mei 2011 - 05 Juni 2011

borneo

23 Februari 2010 - 22 Maart 2010

Jordanie en India

01 Augustus 2003 - 01 Augustus 2009

Studeren en veldwerk

05 Januari 2009 - 05 Januari 2009

Australie met Paul

Landen bezocht: