800 euro - Reisverslag uit Perugia, Italië van Kees Veer - WaarBenJij.nu 800 euro - Reisverslag uit Perugia, Italië van Kees Veer - WaarBenJij.nu

800 euro

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 Augustus 2008 | Italië, Perugia

Halloooo allemaal,
Vandaag, of eigenlijk in het weekend, ben ik van mijn 800 euro beroofd. Op de een of andere manier hebben ze mijn pinpas gekopieerd en vervolgens iedere dag in Plovdiv, Bulgarije geld van mijn rekening gestolen. Ik kwam er maandag achter, omdat ik niet kon pinnen en dankzij razendsnelle acties van Wannes en Thea (waarvoor dank) is alles snel stopgezet, waardoor het geen 1400 euro is geworden. Stevig balend heb ik met de zondag gearriveerde Toon en Jeanine een lekker ontbijtje genoten en zijn we daarna naar de prachtige Etruskische necropool Pallazone gegaan. Een aantal indrukwekkende kamergraven bezocht in een typisch treurige museum. Zoals met veel dingen in Italie, worden archeologische sites ook maar gedeeltelijk van hun potentie benut. Ze willen het wel graag openstellen, bijhouden en mooi maken voor toeristien maar het strand uiteindelijk altijd bij goeie voornemens en een half uitgevoerd plan. Desalniettemin een leuk uitje, waarna Toon en Sjaan me hebben afgezet in Perugia. Ik moest toen aangifte doen bij de politie en Toon en Jeanine gingen naar Assisi.
Italianen houden van handtekeningen en officiele documenten. Het liefst veel en handgeschreven. Ik verwachte al pure rampspoed maar al bij het tweede politiestation (weliswaar aan de andere kant van de stad) kreeg ik een aangifteformulier. Blij dat het binnen een uur was afgehandeld ging ik naar mijn lessen. Daar werd ik echter gebeld door de Carabinieri, dat mijn document niet geldig was. Wat daarna volgde was een rondreis langs alle politiestations (carabinieri, polizia municipale, polizia stradale, polizia finanziale en uiteindelijk de polizia postale) van Perugia. Hoewel allen aardig en behulpzaam, had ik alleen een handtekening en bewijs van aangifte nodig van de politie voor de verzekering. Uiteindelijk op dinsdag ochtend het goede document gekregen, dus nu is het wachten of ik het geld terug krijg. Het is evident dat ik niet in Bulgarije was op dat moment, dus daar vertrouw ik wel op. Met broer en vriendin heb ik een heel erg gezellige avond met aperitief, goed eten en lekker borrelen beleefd, waardoor mijn zorgen bijna verdwenen. Dat kwam even goed uit. Nu moet ik verder studeren voor mijn toets van morgen en dan op naar ROME! Vanuit die stad een nieuw verhaaltje. Alle familie, bedankt voor de hulp.
Kees

  • 27 Augustus 2008 - 19:05

    Thea:

    ach Kees, je moet maar denken dat die bulgaarse stoephoertjes het harder nodig hebben dan jij. Maar het blijft een luizenstreek.

  • 28 Augustus 2008 - 07:11

    Saar:

    He Kees,

    Balen zeg. Je krijgt het vast terug van de verzekering. Tenzij ze geloven in toverkracht en volhouden dat je best op twee plaatsen tegelijk kunt zijn. Nog even over die bioscoop: die is toch in de Corso, wel helemaal bij de Piazza del Popolo. Veel plezier vast in Rome. Doe Francesco de groeten van mij. Maandag begint mn aanstelling! Waaahh (stress, emotionele instabiliteit etc, etc). Ik spreek je snel weer. X

  • 28 Augustus 2008 - 18:25

    Wannes:

    Bulgaarse stoephoertjes zijn een stuk goedkoper dan 800 e hoor mam :) Veel plezier in Roma keesie! en ik kan waarschijnlijk wel mee!

    Kusjes

  • 31 Augustus 2008 - 09:26

    Mariëlle:

    Hee zielige lieve neef.
    Dat je na je beroving tóch nog in staat bleek voor mij een kaart, en nog wel van de paus, te kopen vind ik helemaal top.Dank en veel plezier. xtante.

  • 31 Augustus 2008 - 16:22

    Toon:

    Mooi, discussies over bulgaarse stoephoertjes. Was erg gezellig je weer te zien kees!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Perugia

Kees

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 25412

Voorgaande reizen:

05 Mei 2011 - 05 Juni 2011

borneo

23 Februari 2010 - 22 Maart 2010

Jordanie en India

01 Augustus 2003 - 01 Augustus 2009

Studeren en veldwerk

05 Januari 2009 - 05 Januari 2009

Australie met Paul

Landen bezocht: